אימון קו אקטיבי

אימון קו אקטיבי מאפשר לייצר תהליכי אימון בהם משיג המתאמן את המטרות שהציב לעצמו, ויתרה מכך – עובר תהליך של העצמה והתפתחות אישית,
מפתח יכולת שליטה עצמית פנימית, ומקבל ארגז כלים ייחודי וחשוב ביותר לחיים – להשגת יעדים עתידיים.

תהליך אימון אישי בשיטה ייחודית – הגישה המשלבת.

האימון מתבסס על הגישה המשלבת. הגישה המשלבת מבנה תהליך ייעודי אשר מחבר בין שתי גישות למעשה –  הגישה המכוונת והגישה המאפשרת.  
גישות אלה נמצאות בשני הקצוות של רצף האימון האישי.  
חלק הגישה  המכוונת, מתבצע על ידי המאמן, שמנחה את המתאמן להגיע לתוצאות.

הגישה המכוונת מסתייעת בידע, בניסיון ובהדרכה של המאמן ומשפיעה הן על הגדרת היעד, על בחירת הדרך, ועל הצעדים שכדאי ונכון לנקוט לטובת מימוש המטרה.  

גישה זו נשענת רבות על הניסיון המקצועי של המאמן ועל סמכותו בהגדרת היעדים ואופני יישום תהליך האימון.

מן הצד השני, הגישה המאפשרת,  נותנת דגש על התהליך הפנימי של המתאמן בלבד (עולמו הפנימי, העצמה אישית, התפתחות אישית, רגשותיו ומחשבותיו) . כאן יש הסתמכות על הידע המוחלט הקיים אצל המתאמן.  

כאן משתלב תפקידו של המאמן בעיקר ביצירה של פלטפורמה מאפשרת, מכילה ומחזקת עבור המתאמן. תהליך העבודה באימון קו אקטיבי הוא כזה בו המתאמן מחזיק בידע על עצמו, ולכן בסופו של דבר הוא יקבע מה נכון לו בכל שלב בתהליך, ללא תכנון מחייב מראש.

הייחוד באימון הוא החיבור בין מקומו של המאמן כמנהל התהליך, ויישום הגישה המכוונת, לבין מתן דגש רב על אחריותו האישית של המתאמן ושילובו בתכנון התהליך, וכן במיקוד בעולמו הפנימי  של המתאמן (ערכים, מטרות, חוזקות, חזון אישי, העצמה אישית וכיו"ב). 

 

ציור אומנותי של 2 אנשים באימון קו אקטיבי

אימון קו אקטיבי הוכח כמוצלח ויעיל, שכן הוא מאחד בין שני קצוות הרצף התהליכי לכדי תהליך אפקטיבי.
תהליך המשלב באופן האופטימאלי בין הידע, הסמכות, הניסיון והכישורים האישיים של המאמן, יחד עם האמונה בכך שהמתאמן הוא אדם שלם ומודע,
שהתשובות והפתרונות נמצאים בידיו.

האימון הקו – אקטיבי מאמין בגישה, שאדם יודע מה טוב עבורו ויש לו את היכולת להגיע לשם בכוחות עצמו – עם ההכוונה הנכונה.